Strona główna
Wsparcie dla uczniów z doświadczeniem powodzi
Zmiany w zachowaniu dzieci i młodzieży będące wynikiem przeżywania silnego lęku
Powrót

Zmiany w zachowaniu dzieci i młodzieży będące wynikiem przeżywania silnego lęku

Uczniowie doświadczający silnego lęku – procedura postępowania dla specjalistów pracujących w szkole
Studium interwencji. Procedura postępowania dla nauczycieli specjalistów w przypadku uczniów, którzy przejawiają zaburzenia w funkcjonowaniu społecznym, z uwzględnieniem perspektywy międzysektorowej
Wprowadzenie
Opis interwencji
Strategia działania
Bibliografia
Przewodnik po zaburzeniach lękowych
Wstęp
Epidemiologia
Etiologia
Czynniki ochronne
Klasyfikacja zaburzeń lękowych
Lęk przed separacją w dzieciństwie
Uogólnione zaburzenia lękowe
Zaburzenia lękowe w postaci fobii
Zaburzenie lęku panicznego
Mutyzm wybiórczy
Zaburzenia lękowe wywołane substancją/lekiem
Zaburzenia lękowe spowodowane stanem ogólnomedycznym
Inne zaburzenia lękowe określone i nieokreślone
Leczenie
Bibliografia
Literatura polecana dodatkowo
Scenariusz zajęć 1a. Współpraca się opłaca
Scenariusz zajęć 1b. Współpraca się opłaca
Scenariusz zajęć 1c. Współpraca się opłaca
Scenariusz zajęć 2a. Komunikacja
Scenariusz zajęć 2b. Komunikacja
Scenariusz zajęć 2c. Komunikacja
Scenariusz zajęć 3a. Podobieństwa i różnice
Scenariusz zajęć 3b. Podobieństwa i różnice
Scenariusz zajęć 3c. Podobieństwa i różnice
Załączniki
Ćwiczenia
Test